Friday, May 21, 2010

Muqadimah

Assalamualaikum, Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi kerana kita masih merasai dan hidup dalam nikmat iman dam islam. Selawat dan salam diucapkan keatas junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w., para sahabat dan para tabi'in.

Alhamdulillah, dengan izin Allah, hasrat untuk blogging dapat juga dicapai.Amat payah sekali untuk memulakan blogging, tanpa sokongan sahabat2 dan keluarga, mungkin post pertama yang amat susah nak tulis ni tak akan wujud.

Setelah sekian lama termenung depan laptop (lebih kurang 30 minit), memikirkan apa yang nak ditulis, Alhamdulillah akhirnya datang juga ilham untuk menelaah blog kakak iffah, dan blog2 sahabat2 lain untuk mencilok idea macam mana nak tulis post pertama ni. Dapatla juga sikit idea2.

ok, bila fikir2kan balik, kenapa nak buat blog? dah x de keje lain ke nak buat?atau adakah kerana terlalu bosan? atau saja2? oh, amat rugilah kalau alasan2 diatas menjadi sebab untuk membuat blog.

Untuk tidak sia siakan usaha, maka niat untuk membuat blog ini adalah sebagai platform perkongsian ilmu dan pendapat dengan keluarga dan kawan2, salah satu teknik muhasabah diri...dan macam2 lagi untuk mencari redha Allah S.W.T. InsyaAllah.

ikot kata my sis dan kawan2, lama2 nnti x sesusah nak mcm nak start blog ni, dan akan lebih menarik. Well, harap2nya begitulah.

Just give it a go!! and Alhamdulillah! here's my blog! welcome =)






5 comments:

  1. mantap2...ekeke..
    teruskan usaha anda..sama menggenggam bara api..
    (masuk air dah)..

    ReplyDelete
  2. sorg lg dah terjebak dengan blogging..
    mak ko tau xko buat blog ni? p mintak izin mak dulu..

    ReplyDelete
  3. Naquib: Q, asal masuk air! keringkan balik...

    Zahir: cpt r update blog, ak nak baca nih. nak amik idea lawak2 sket..haha

    Kak Iffah:thanx, update selalu blog tu.

    Muzakir:ak dah minx izin mak ak daa..bile nak update blog, nak baca nih..huhu

    ReplyDelete