Wednesday, June 2, 2010

Senjata Paling Merbahaya...

Berdoa dengan khusyuk serta mengikut adab2nya pasti diterima Allah S.W.T

"Umat islam harus cemerlang,
Hari ini lebih baik dari semalam,
Jangan buang masa, siapa kata kita x boleh?,
Kita ada Allah Maha Kuasa,
Kita punya kuasa tenaga, DOA sebagai senjata!
Umat islam sentiasa boleh!"
(petikan lagu nasyid apa ntah, lupe)

Assalamualaikum Wahai sahabat2ku sekalian, sentiasalah berdoa untuk saudara saudara kita yang sedang penat lelah berjihad, sedang kita hanya duduk dirumah, menikmati makanan dan keselesaan. Tahukah kamu, kenikmatan dan keselesaan yang sedang kita nikmati ini bukanlah diberi oleh Allah untuk saja2 kita menikmatinya, tapi adalah sebagai UJIAN!.

Adakah kerana nikmat kesejahteraan dan keselesaan yang diberi ini, kita menjadi lalai dan lupa akan tanggungjawab kita terhadap saudara2 seislam!atau kita lebih bersyukur, dan sanggup berkorban untuk pergi berjihad bersama sama org2 yg berjihad?

Sememangnya kita tidak mampu untuk pergi mengangkat senjata dan bersama-sama berjuang di medan peperangan( lagi2 sebagai seorang pelajar), namun apa yang kita mampu beri adalah Doa2 dan solat Hajat.

Percayalah, saudara2 kita yg sedang berjihad sangat menginginkan doa2 yang penuh kasih sayang dari saudara2 seislamnya yang lain!...

Bagi sesiapa yang mengambil berat tentang LL4Gaza, bolehla masuk ke link dibawah, kalau ada byk sumber lain lagi bagus-sekian terima kasih.=)

2 comments:

  1. laa.. ko cite btol2 ke? aq gurau je la.. haha..

    ReplyDelete
  2. hahah...x per r.Naquib pon buat pendahuluan yg lebih kurang mcm tu gak..huhu..thanx anyway~

    ReplyDelete